3rd Export USA Forum – Η Alpha Labels ήταν εκεί
Πιστοί στην νοοτροπία ότι η συνεχής ενημέρωση για θέματα του κλάδου μας είναι το Α και το Ω ώστε να προσφέρουμε στους συνεργάτες μας υπηρεσίες υψηλού επιπέδου, δεν θα μπορούσαμε παρά να παρακολουθήσουμε το «3rd Export USA Forum», στο πλαίσιο της 83ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης
Το 3rd Export USA Forum με τίτλο “ FoodUSA: Innovation & Disruption is ON” είχε στο επίκεντρό του, την αμερικανική βιομηχανία τροφίμων. Στη διάρκεια των εργασιών του, εμπειρογνώμονες της αγοράς των ΗΠΑ ανέπτυξαν θέματα σε σχέση με το πώς η καταναλωτική συμπεριφορά διαμορφώνει τις τάσεις της αγοράς, ποια είναι τα βήματα για τη δημιουργία νέων προϊόντων στην αγορά, τι ψάχνουν οι Αμερικανοί αγοραστές και πως ο συνδυασμός καινοτομίας – ανομοιογένειας είναι αναπτυξιακό “εργαλείο” για τη συγκεκριμένη βιομηχανία.
Στροφή σε specialty προϊόντα στην αγορά των ΗΠΑ
Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν στο φόρουμ, μέχρι το 2017 η αγορά της Αμερικής διαμορφώνεται στα 140 δισεκατομμύρια ευρώ περιλαμβάνει και το λιανικό εμπόριο και την εστίαση, το 65% των καταναλωτών αγοράζουν προϊόντα specialty, δηλαδή προϊόντα, που είτε είναι σε μικρές συσκευασίες, είτε έχουν κάποιο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό μέσα, για παράδειγμα κριτσίνια με γεύση σπανάκι, είπε ο υπεύθυνος του TradeUSA Lead του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου Γιάννης Μωύσογλου.
Από τις δέκα πρώτες κατηγορίες (προϊόντων) οι επτά βρίσκονται στα… ψυγεία και πρόκειται – όπως εξήγησε ο κ. Μωυσόγλου – για “τυριά, θαλασσινά, είναι προϊόντα με κατεύθυνση την υγιεινή διατροφή”.
Εν τω μεταξύ, κριτήρια επιλογής και αγοράς προϊόντων που στο παρελθόν ήταν κυρίαρχα για την τελική απόφαση των καταναλωτών, όπως η ευκολία, η τιμή ή η γεύση, πλέον έχουν μπει στο… “ράφι”, αφού έχουν αλλάξει άρδην οι “συνιστώσες” αποφάσεων αγοράς των προϊόντων. Δηλαδή, όπως εξήγησε ο κ. Μωύσογλου, οι καταναλωτές πλέον δεν αγοράζουν με βάση τα παλιά κριτήρια (…) έχει εξελιχθεί όλο αυτό, εξελίσσεται περισσότερο στην καθημερινή τους διατροφή, (εξετάζουν) πόσο υγιεινά τρώνε, τα συστατικά των προϊόντων, πώς οι παραγωγοί έχουν παράξει το προϊόν τους με ασφάλεια (food safety)”.
*Πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ